편집위원회 규정(Editorial board regulations)
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제 1 장 편집위원회 구성과 선임
(Chapter 1. Formation and Election of the Editorial Committee)
제 1 조 (편집위원회의 구성) 편집위원회는 15인 내외로 구성하며, 위원회의 업무를 진행하고 보조할 편집 이사, 총무, 간사를 둔다.
(Article 1 (Formation of the Editorial Committee) The editorial committee shall be comprised of not more than 15 members, and shall have an editorial director, administrator, and assistant administrator to conduct and assist the affairs of the committee.)
제 2 조 (편집위원의 자격) 편집위원은 연구 및 강의 경력과 연구실적이 탁월한 자로 구성한다.
(Article 2 (Qualifications of the Editorial Committee Members) The Editorial Committee shall be consisted of full-time professors who have excellent research and teaching experiences and research results.)
제 3 조 (편집위원의 임기) 편집위원회의 임기는 2년이며 위원장의 임기와 동일하게 한다. 단 보궐된 임기는 전임자의 잔임 기간으로 한다.
(Article 3 (Term of the Editorial Committee Member) The term of the Editorial Committee member shall be two years and shall be the same as that of the Chairman. The term of office to fill vacancy shall be the remaining term of the predecessor.)
제 4 조 (편집위원장의 임명) 편집위원장은 아주대학교 도구박물관장과 아주대학교 인문과학 연구소장이 추천 및 임명한다.
(Article 4 (Appointment of the Chairman of the Editorial Committee) The chairman of the editorial board is recommended and appointed by the head of the Ajou University Museum of Tools and the head of the Ajou University Humanities Research Institute.)
제 2 장 편집위원회 임무
(Chapter 2. Duties of the Editorial Committee)
제 5 조 (논문의 게재) 편집위원회는 논문심사규정에 따라 논문을 심사하여 게재 여부를 결정한다.
(Article 5 (Publication of Thesis) The Editorial Committee shall review the theses according to the thesis review regulations and decide whether to publish.)
제 6 조 (논문의 심사) 편집위원회는 투고 논문의 내용에 따라 편집위원회가 위촉하며 1편당 3인의 심사위원에 의해 비밀심사를 거치게 한다.
(Article 6 (Review of Thesis) The Editorial Committee shall be commissioned by the Editorial Committee according to the contents of the submitted thesis, and shall be subject to a secretive review by three judges per thesis.)
제 7 조 (논문의 수정) 편집위원회는 심사 결과에 따라 투고자에게 투고 논문의 수정을 요청할 수 있다.
(Article 7 (Revision of Thesis) According to the results of the review, the Editorial Committee may ask the author of submission to revise the submitted thesis.)
제 8 조 (논문의 게재 확정) 논문심사 결과 심사위원 전원이 추천하면 논문의 게재가 확정되며, 그렇지 않은 경우 편집위원회에서 논의하여 처리한다.
(Article 8 (Confirmation of the Thesis Publication) As a result of the review of the thesis, the publication of the thesis shall be confirmed if all the judges recommend so. If otherwise, the Editorial Committee shall discuss how to handle it.)
제 9 조 (논문의 게재 거부) 심사 결과 부적격 판정이 내려질 경우 또는 수정 요구에 대한 응답이 없을 경우 편집위원회는 논문의 게재를 거부할 수 있다.
(Article 9 (Rejection of the Thesis Publication) The Editorial Committee may refuse to publish the thesis if the result of the review is found to be ineligible or if there is no response to the revision request.)
제 10 조 (논문의 게재 시기) 게재가 확정된 논문의 게재 시기는 편집위원회에서 결정한다.
(Article 10 (Time for the Thesis Publication) The Editorial Committee shall decide on the publication date for the thesis.)
제 11 조 (논문게재예정증명서) 편집위원장(이하 위원장이라 함)은 게재가 확정된 원고에 한하여 논문 저자의 요청에 따라 논문게재예정증명서(별첨)를 발행한다.
(Article 11 (Certificate of the Expected Thesis Publication) The Chairman of the Editorial Committee (hereinafter, “the Chairman”) shall issue a certificate of the expected thesis publication (as attached) at the request of the author of the submitted thesis in so far as the publication has been confirmed.)
제 12 조 (논문의 게재순서) 논문의 게재순서는 원고 접수순으로 하되 편집위원장은 이를 조정할 수 있다.
(Article 12 (Order of the Thesis Publication) The thesis publication shall be made in the order the theses are submitted, which may be adjusted by the Chairman.)
제 13 조 (학술지의 발행)학술지 Digital+Humanities의 발행은 연 2회(6월 30일, 12월 31일)로 한다.
(Article 13 (Publication of the Association’s Journal) The publication of the Association’s Journal shall be made twice a year (June 30th and December 31st).)
제 3 장 논문 심사제
(Chapter 3. Thesis Review)
14 조 (논문 투고)
(Article 14 (Submission of Thesis))
1. 투고 자격은 역사 관련 연구자로 한다.
(1. Thesis submission is limited to the researcher related to history.)
2. 그 외의 연구자는 편집위원회의 위원이 추천하거나, 연구자의 요청이 있을 경우 논문을 검토하여 편집위원장이 결정할 수 있다.
(2. Other researchers may be recommended by members of the editorial committee, or if requested by the researcher, the paper may be reviewed and decided by the editor-in-chief.)
3. 투고 논문은 『Digital+Humanities 연구윤리규정』을 따른다.
(3. Thesis submission shall follow “Digital+Humanities Research Ethics Regulations.”)
4. 논문의 내용에 관한 책임은 저자에게 있다.
(4. The author shall be responsible for the contents of the thesis.)
5. 석사학위논문(또는 축약본)의 경우 학위논문임을 반드시 명시해야 하며, 논문의 내용과 형식을 학술지 게재에 적절한 수준으로 수정 보완한 경우에만 투고가 가능하다.
(5. A thesis (or a compressed copy) for a master’s degree shall specify that it is a thesis for degree, and the thesis submission is only possible if the content and format of the thesis are modified and supplemented to the appropriate level for the journals under the responsibility of the guiding professor.)
6. 박사학위논문(또는 축약본)의 경우 반드시 학위논문임을 명시해야 하며, 제1저자는 학위를 수여 받은 자이어야 한다.
(6. A doctoral dissertation (or a compressed copy) shall specify that it is a thesis for degree, and the first author shall be a person who has been awarded the degree.)
7. 학술대회 발표 논문의 경우 반드시 학술대회발표 논문임을 명시해야 하며, 제1저자는 학술대회 발표자이어야 한다.
(7. In case of a paper presented at an academic conference of the Association, it shall specify that it is a paper published for the conference, and the first author shall be the presenter of the conference.)
8. 투고는 수시로 가능하며, 접수일자는 본 학회의 논문투고시스템에 원고를 접수한 날로 한다.
(8. Thesis submission is possible any time, and the date of submission shall be the date on which the manuscript was submitted to the thesis submission system of the Association.)
9. 각 호의 접수 마감일 이전에 논문투고시스템에 접수된 논문을 그 호의 수록대상 논문으로 한다.
(9. The thesis submitted via the thesis submission system prior to the deadline shall be published for the corresponding volume.)
제 15 조 (논문 접수)
(Article 15 (Reception of Thesis))
1. 논문은 논문투고시스템을 통해서 접수한다. 다만 논문투고시스템 활용이 어려울 경우 편집위원장이 규정한 절차를 따른다.
(1. Papers are accepted through the thesis submission system. However, if it is difficult to use the thesis submission system, the procedure prescribed by the editor-in-chief shall be followed.)
2. 투고된 모든 논문은 편집 간사가 정리한 후 위원장이 접수하고 처리한다.
(2. All submitted papers are organized by the editorial assistant administrator and then received and processed by the chairman.)
3. 논문이 투고된 이후 투고자와의 접촉은 위원장이나 편집 이사 및 총무를 통해서 행한다.
(3. After the paper is submitted, contact with the contributor shall be made through the chairman, editorial director, and administrator.)
4. 투고 논문은 학술지 Digital+Humanities의 논문투고규정에 맞는지 확인하여 그 규정을 지키지 않은 경우에는 접수 불가 사유를 명시하여 반송한다.
(4. Submission papers shall be returned to the journal Digital+Humanities by confirming that they meet the thesis submission regulations, and if they do not comply with the regulations, specify the reasons for non-reception.)
제 16 조 (논문 심사위원 위촉과 심사 의뢰)
(Article 16 (Commissioning of the Thesis Review Committee Member and Review Request))
1. 위원회는 투고 논문의 연구 분야를 고려하여 그 분야의 전문가로서 논문 심사위원(이하 심사위원이라 함)을 선정하고, 위원장이 심사자를 위촉한다.
(1. The Committee shall select a thesis review committee member (hereinafter, “judge”) as a specialist with a doctoral degree in the field, taking into account the research field of the submitted thesis, and the Chairman shall commission the judge.)
2. 위원회는 편집 이사 및 총무를 통해 심사위원에게 투고 논문과 심사 의뢰서, 논문 심사서, 심사료를 송부한다.
(2. The Committee shall deliver the submitted thesis, review request form, thesis review form, and review fee to the judges through the Director of Publication.)
제 17 조 (심사자의 임무 및 해촉)
(Article 17 (Duties and Dismissal of the Reviewer))
1. 심사자는 투고 논문의 심사와 게재 여부의 결정, 그리고 논문의 수정 등 학술지 발간과 관련하여 위원회가 위촉하는 업무를 수행하여야 하며, 이에 관한 책임을 진다.
(1. The reviewer shall be responsible for the Committee’s commissioned duties in relation to the publication of the thesis, such as the decision of the publication of the submitted theses, the decision of publication, and the revision of thesis.)
2. 심사자는 원칙적으로 10일 이내에 투고 논문을 심사하고, 논문 심사서를 위원장에게 보내야 한다.
(2. The reviewer shall in principle review the submitted theses within 10 days and forward the review forms to the Chairman.)
3. 심사자가 15일 이내에 논문 심사서를 제출하지 않을 경우 위원장은 심사의뢰를 해촉하고 다른 심사자를 위촉할 수 있다.
(3. If the reviewer fails to submit a thesis review form within 15 days, the Chairman may dismiss the review request and commission another reviewer.)
제 18 조 (심사자의 수)투고 논문 분야의 전문가 3인이 심사하며 편집 간사가 심사자에게 심사를 의뢰할 때 반드시 논문 투고자의 이름을 익명으로 처리하여 의뢰한다.
(Article 18 (Number of Reviewer) Three experts in the field of submitted thesis shall undertake the review, and when the Director of Publication asks the reviewer for the review, the name of the thesis author shall be anonymously handled.)
제 19 조 (심사 기준)
1. 심사자는 다음과 같은 심사 기준에 따라 투고 논문을 심사한다. 단, 학회의 요청으로 집필된 논문에 대해서는 편집위원회의 의견에 따라 심사 과정의 일부를 생략할 수 있다.
(Article 19 (Review Criteria)
(1. The reviewer shall review the submitted theses in accordance with the following criteria. However, for those authored at the request of the Association, a part of the review process may be omitted in accordance with the Editorial Committee’s opinion.)
1) 연구 주제의 적합성
(1) Conformity of the research topic (to the mission of the Association))
2) 연구의 질적 수준 및 독창성
(2) Qualitative level and originality of research)
3) 연구 방법과 논리 전개의 타당성
(3) Feasibility of research methods and logical development)
4) 논문 체계와 기술 방법의 적절성(참고문헌, 주석, 인용의 정확성)
(4) Appropriateness of thesis system and description method (references, footnotes, and accuracy of quotation))
5) 연구 결과의 학문적ㆍ사회적 기여도
(5) Academic and social contribution of research results)
2. 세부사항에 대한 심사는 본 박물관 및 연구소의 논문심사규정에 준한다.
(2. Detailed review shall be made in accordance with the thesis review regulations of the Association (first revision made in March 2015).)
첨부파일
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편집위원회 규정영문포함.pdf (73.7K)
5회 다운로드 | DATE : 2024-12-10 14:56:41